Kommunikere og trives!

Hvor meget har dårlig kommunikation koste din virksomhed i de sidste tolv måneder? Chancer er, du har ingen idé om. Chancerne er endnu bedre er det meget mere end du har råd til.
Men du vil ikke finde numrene i årsregnskabet eller ved årsafslutningen afdelings rapporter. Intet viser oppe mundheld “mistet produktivitet som følge af elendige møder” eller “savnet forretningsmuligheder gennem ked sælgende færdigheder” eller “medarbejder afslutter fordi der er ingen kommunikation her omkring.”
Hvorfor? Fordi de fleste mennesker ikke er sikker på, hvad kommunikation egentlig er.
Overvej dette: når virksomheder adfærd interne behovsanalyser, kommunikation næsten altid overflader nær toppen af listen. Men hvis du spørger ti mennesker, der satte det på listen over præcis, hvad de mente, får du ti forskellige svar. Folk ofte ikke kan lokalisere problemet — de bare har en vag fornemmelse af kommunikation er ikke tilfældet. Desværre, denne vage forviser meddelelse til bunden af handlingslisten.
Sandheden er, at kommunikation er ikke nogle varm og fuzzy “rart at have” — det er intet mindre end selve livsnerven i din organisation. Hvis blodet ikke cirkulere på bare rette lufttryk og hastighed for alle dele og ekstremiteter af det menneskelige legeme, at kroppen sickens og til sidst dør. Så, gør også en organisation, hvor kommunikationen ikke flyde frit.
Kommunikation er ikke begrænset til vision og mission erklæringer fra toppen; Det er ikke bare pressemeddelelser offentliggøre finansielle resultater eller nyt produkt annonceringer; Det er ikke kun interne eller klient nyhedsbreve, årsrapporter eller videotaped meddelelser til tropperne. Disse er alle vigtige, men de udgør blot en brøkdel af meddelelsen — og fejlkommunikation — at finder sted hver dag på arbejdspladsen.
Kalder jeg anvendte meddelelse er skriftlige, talte og non-verbal interaktion blandt mennesker for at få tingene gjort. Det kræver samarbejde at skabe et produkt. Det kræver samarbejde at nærme sig et nyt marked. Det kræver teamwork at gennemføre en strategi. Det tager denne anvendt meddelelse til olie og køre maskiner af business. Og hvis at de maskiner bryder ned — som det ofte gør — en stor del af pengene er tabt. Det er på dette område, anvendt kommunikation, som vi skal kigge efter de finansielle afløb.
Tab af tid
Hvad er din tid koste virksomheden for hver time, du er på arbejde? En god tommelfingerregel i beregning af omkostningerne pr. undervisningstime er: årsløn divideret med 2000 (baseret på 50 40-timers uger). Når du kender dette tal for din egen tid såvel som for dine medarbejdere, kan du begynde at beregne omkostningerne ved anvendt kommunikation på arbejdspladsen.
Møder
Uanset formålet, et møde er en øvelse i anvendt kommunikation: du taler, du lytte, du interagere. Jeg har aldrig mødt nogen i erhvervslivet, der ikke har klaget over møder: alt for mange, alt for længe, for kedeligt. Jeg vil gerne tilføje til det: for dyrt.
Overveje møder, der formodes at vare en time, men en eller anden måde udvide til at bruge op det meste af eftermiddagen. Beregne de timemæssige omkostninger af den samlede deltager tid og gange med længden af mødet- og husk på, at jo højere level deltagerne de dyrere tid. Resultatet kan ikke lyde alt for alarmerende, indtil du overveje, hvor mange af disse møder tager plads i organisationen hver dag, hver uge, hvert år. Gøre aritmetiske.
Korrespondance
Breve, rapporter, notater, og nu den allestedsnærværende e-indlevere — skrevet kommunikation er en integreret del af at drive forretning. Desværre, statistikker viser, at virksomhedernes ansatte tilbringer helt for meget tid på at skrive det, og dårligt på, således at de på den modtagende ende bruge for meget tid læser det!
Hvis en $40.000 om året medarbejder bruger bare to timer en dag læsning, skrivning og administration af e-mail, er der en $9.000 årlige omkostninger. At dømme ud fra hvad folk fortæller mig om deres arbejdsvaner, to timer om dagen er et konservativt estimat. Og hvad med dem på langt højere løn niveauer, der tilbringer meget længere skrive hver dag? Gøre aritmetiske.
Præsentationer
Folk på alle niveauer foreliggende oplysninger i en række indstillinger på arbejdspladsen hver dag. Disse præsentationer ikke kun forbruge mange timer i oprettelse og forberedelse, men også den dyre tid for dem, der skal lytte til dem. Desværre resultere dårlig præsentationsteknik ofte i en meningsløs øvelse, der kommunikerer mindre end et simpelt skrevet rapporten. Hvor mange ubrugelige præsentationer finder sted i en større virksomhed hver dag? Gøre aritmetiske.
Tab af forretning
Undertiden ved sælgere deres “pitch” så godt at de helt ignorere input en potentiel kunde måske give dem. De knap ryste hænder og sidde, før de begynder at tale. De ordinere gladeligt deres produkt eller service som kuren mod et problem, uden selv at finde ud af hvis sådan et problem overhovedet eksisterer.
Men en effektiv salgsproces er faktisk en samtale, en to-vejs øvelse i anvendt kommunikation. Gjort dårligt, kan det resultere i mistet salg og forpasset mulighed for løbende forretningsforhold.
Kunde tab sker ikke kun i forbindelse med salget, men kan også være ansporet af en uduelig “kundeservice” exchange. Når nogen ringer til at klage, er at kundeforholdet på et skrøbeligt punkt. Det kan repareres via det rigtige budskab godt leveret, eller brudt ud over reparation af dårlig kommunikation. Når vi tænker på den samlede levetid værdien af en kunderelation, kan vi virkelig sætter pris på de virkelige Kroneomkostninger af dårlig kommunikation.
Tab af mennesker
Uanset hvad folk fortæller deres chefer om deres grunde til at forlade selskabet, exit interviews fortælle ofte en anden historie. En af de mest almindelige grunde til dommen er, at de ikke føler nogen lyttede til dem.
Dag efter dag på arbejdspladsen går millioner af mennesker gennem beslutningsforslag taler med hinanden i person og på telefonen, konstant forbundet gennem teknologi, og aldrig rigtig kommunikere med hinanden. Undersøgelse efter undersøgelse fortæller os, at anerkendelse og respekt er mere motiverende end penge, og en af de bedste måder at vise folk de værdiansættes er at lytte til dem. Desværre er lytter sandsynligvis den mest underudnyttede af alle kommunikationsevner.
Så forlader folk. Hvor meget derefter koster det for at udskifte dem? Undersøgelser giver en bred vifte, fra et lavpunkt på 25% af lønnen, plus fordele, til en kæmpestor 150%. Medarbejder udskiftning repræsenterer endnu et enorme omkostninger, der i det mindste nogle gange blive opkrævet til dårlig kommunikation.
Ved at forbedre den måde, folk (og jeg mener folk på alle niveauer) interagere for at få tingene gjort, vi kan øge produktiviteten — med sin ledsager positiv indvirkning på bundlinjen.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *