Drivende faktorer til at opgradere din PBX

Din PBX-system har tjent dig godt i fortiden og med en smule af vedligeholdelse og vedligeholdelse vil fortsætte med at opfylde dine behov i fremtiden. Men ændringen er på horisonten.
Det er ikke så meget, at PBX-funktioner har ændret, det er den teknologi, der leverer disse funktioner og dine kollegaer interaktion, der er ved at ændre.
I sidste ende valg at opgradere din voice kommunikation systemet måske ikke engang være venlig. Mange PBX fremstiller omfavner Voice over Internet Protocol (VoIP) og den nyeste teknologi, Session Initiation Protocol (SIP) som deres nye flagskib systemer samtidig begrænse støtte fra deres arv TDM (tid Division Multiplex) systemer.
Uanset om du har en lille system eller et stort system, det er bydende nødvendigt som telekommunikation manager at du forstår de nyeste teknologier og begynde at blueprint når et system opgradering ville give mening for din virksomhed.
Mange ledere er sat ud af det faktum, at de er nødt til at opgradere deres telecommunication system – jo det har fungeret fint i mange år. De er endnu mere ked af, når de er anmeldt eller finde ud af, at det system de har er ved at nå eller er end-of-life og vil ikke længere understøttes af producenten.
Hvad er den drivende faktor bag disse ændringer? Det korte svar – konvergens.
Konvergens udsigt talekommunikation og datakommunikation som en sammenlignelig information kerne – de gør dybest set den samme funktion. Overføre data fra en oprindelse punkt til et slutpunkt. Talekommunikation bruger dedikeret stier til at forbinde parter og datakommunikation bruger ikke-dedikerede stier og protokoller til at sende og hente oplysninger.
Er dette først konvergerende tilsyneladende forskellige teknologier? Slet ikke, var fax revolution af 80 produceret af en konvergens af telekommunikationsteknologi, optisk scanning teknologi og trykning teknologi. Der er utallige andre eksempler på konvergerende teknologier på markedet i dag.
Hvornår bør du begynde planlægning for din opgradering? Det enkle svar er naturligvis; der er ingen tid som foreliggende.
Som med ethvert projekt, du bliver nødt til at gøre en præsentation sag for projektet, skitserer de umiddelbare og fremtidige fordele til virksomhedens business kultur og virksomhedens bundlinje. Jeg vil diskutere tre fælles drivende faktorer, End-of-life tidsplaner, kultur/business Skift og virksomheden reorganisering.
Jeg vil bruge Nortels SIP Multimedia PC klient som et eksempel.
1. Identificer din nuværende systemer End-of-life tidsplan.
A. Pbx systemer består af software og hardware. I nogle systemkonfigurationer, vil hardware følge en anden end-of-life tidsplan end software og vice versa.
B. du skal gennemgå alle aspekter af dit telekommunikationssystem fra software, til kortene, de telefon sæt og katalogisere alle bekymringer.
C. opgradering af dit system direkte til de nyeste og største kan give mere mening at bundlinje end løbende opgradering af de forskellige dele af systemet.
2. Bestem hvis nye systems funktioner vil forbedre din virksomheds telekommunikation kultur.
A. Nortel SIP Multimedia PC klient som et eksempel tilbyder mange funktioner ud over traditionel telefoni. Det understøtter videosamtaler, instant messaging, call screening, realtid opkald disposition, conferencing, fildeling og hvid-boarding.
B. avanceret Web kommunikation omfatter skubbe websider og Co, surfe på internettet med kunder, kollegaer og medarbejdere
C. virtuelt kontor er altid en spændende funktion i de nyere VoIP og SIP systemer.
3. virksomhedens vækst, ugunstigt eller relaterede projekter.
A. virksomhedens vækst er et godt tidspunkt til at analysere din telekommunikationssystemer. Det kan være omkostningseffektivt at omfavne de nye systemfunktioner og oprette virtuelle Private netværk (VPN), der til gengæld reducerer dit krav pÃ¥ T1’s.
B. Hvis virksomheden nedskæringer i ejendommen. Det kan vise sig frugtbart at tillade de ældre systemer til at formidle med ejendommen, mens fokus på re-vækst og de nyere systemer.
C. Hvis du virksomheden er engageret i relaterede projekter (infrastruktur opgraderinger, IT systemopgraderinger, osv.). Det er afgørende, at du som telekommunikation Manager er en del af processen med at sikre, at nyligt installerede systemer vil kommunikere med din vision af fremtiden for din Pbx afdeling.
Selvfølgelig er der andre drivende faktorer, der er unikke for hver virksomhed og denne artikel kort rører på kun et par faktorer. Mere vigtigt er de vigtigste faktorer i planlægning, der kan inddeles i forventning om din del og en effektiv forvaltning af information, kvalitet og omfang.
Foregribe ændringer inden for telekommunikationssektoren og at drage fordel af disse ændringer til fordel for virksomheden er altafgørende for en kompetent og eksekverbare plan. Derudover vil effektivt styring af oplysningerne, sikrer kvalitetsforskning og udvikle en anvendelsesområdet for handling hjælpe med oprettelsen af en forsvarlig telekommunikation projekt.
Uanset om du er lige begyndt forskningsprocessen til at opgradere din Pbx-system eller er godt langs i processen-er PbxInfo.com et fantastisk sted at udføre forskning, stille spørgsmål og få svar om en bred vifte af systemer.
* – Nortel’s SIP Multimedia PC klient og Nortel er varemærker af Nortel Networks.
Artikel af Charles Carter
www.cs2communications.com

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *