Del 2 forhandling.

Uforsørget oven på hvordan denne del af processen er nærmede sig det kan være en stress fri eller pressede erfaring.

Alle medier jeg har læst om emnet anbefaler en kontradiktorisk rolle mellem du kunden og dem til salg proffessional. Målet er naturligvis at have en fair og retfærdig aftale for alle er det ikke?

Nogle anbefaler, at kunden skal give noget væk (for oplysninger, der kan sætte dem i en svag forhandlingsposition) i alle vellykkede forhandlinger bør der ingen vinder, kun begge parter enige om at formidle deres holdning for at finde fælles aftalen.

Med dette i tankerne, og tegning af erfaring vil jeg anbefale en personable og behageligt

indledningen af sagen i betragtning på dette tidspunkt du har gjort dit hjemmearbejde som foreslået i del 1 og er i stand til i det mindste ved køretøjet du gerne vil købe og hvor meget du er villig til at betale (som en rimelig pris).

Lad os antage, at du er kommet til garagen hvor den bil, du er interesseret i er beliggende. Du park og vandre over til køretøjet af dit valg, en Ford Fiesta ved denne lejlighed, det er den rigtige alder og kilometertal for dig, den rigtige farve og prisen er inden for £300 af Parkers anbefalet værdi. Du bliver kontaktet af den sælger, der introducerer sig selv med,

“Hvad kan jeg gøre for dig, mit navn er Peter”

Hvad laver du?

Jeg har set kunder reagerer på mange forskellige måder, som jeg har nævnt nedenfor

1. ignorere ham og fortsætte din inspektion af bilen (der sker en masse gør intet mod opbygge et forhold med en person, du kan have til at tilbringe nogle gang med for at købe en bil og selv om du har givet noget væk skaber en atmosfære af modvilje og kejtethed.)

2. sige “Intet tak netop ser ud” igen dette svar skaber en kontradiktorisk atmosfære og hårdt arbejde på begge dele vil være påkrævet for at genvinde selv status.

3. Hvad er der galt med “ja Hej mit navn er hr. Graeme Smith jeg er kommet her til at se denne bil og vil gerne bede Dem fortælle mig noget af sin historie” ikke alene er det en normal reaktion, men slapper begge parter og giver mulighed for en mere lagt tilbage tilgang under de kommende forhandlinger.

I min erfaring får kunder, som indtage denne holdning generelt den bedste deal i stedet for dem, der er ekstremt svære

og FN Co-operative.

Dette er en lille smagsprøve på mere til at komme, ser ud til del 3 enige om en aftale.